Training “Slaap je fit”

SLAAP TRAINING

Maar liefst een derde van de Westerse bevolking rapporteert slaapproblemen.

Een tekort aan slaap kan op de lange termijn voor gezondheidsproblemen zorgen, zoals een verhoogd risico op overgewicht, hoge bloeddruk of het krijgen van een depressie. Op korte termijn beïnvloed het zelfs al het vermogen om efficiënt te werken, doordat het korte termijn geheugen verslechterd.

Uitgerust gaan werken heeft o.a. een positief effect op de mentale veerkracht, de fysieke en cognitieve prestaties en sociale vaardigheden en beïnvloedt daarmee het prestatie- en klantgerichtheid van uw organisatie

de  “SLAAP JE FIT!” training benaderen we de problemen vanuit een 24 uurs visie. We maken hierbij gebruik van recente wetenschappelijke inzichten en houden rekening met persoonskenmerken en bedrijfsspecifieke omstandigheden. Door te zorgen dat medewerkers weten wat zij zelf kunnen doen om gezond te slapen draaien we zo uiteindelijk de vicieuze cirkel in tegengestelde richting terug.

TRAINING “SLAAP JE FIT!”

Doorbreek de vicieuze cirkel en neem de controle over slaapkwaliteit terug. Het managen van de slaapkwaliteit is veelal nog onbekend terrein, waar dus veel te winnen valt. In de training “Slaap Je Fit!” benaderen we de problemen vanuit een 24 uurs visie. We maken maken hierbij gebruik van recente wetenschappelijke inzichten en houden rekening met persoonskenmerken en bedrijfsspecifieke omstandigheden (zoals werken in ploegendiensten en onregelmatige werktijden). Uiteindelijk draaien we de vicieuze cirkel in tegengestelde richting terug.

RESULTAAT VAN DE TRAINING

  • praktisch toepasbare tips en tricks om goed te slapen
  • inzicht in de verschillende aspecten van slaap
  • betere prestatie op werk- en privégebied
  • fysiek en cognitief duurzaam inzetbaar
  • mentale veerkracht

BEKNOPTE INHOUD VAN DE TRAINING

  • Inventarisatie slaapproblematiek.
  • Waarom is slaap belangrijk?
  • Wat zijn veelvoorkomende oorzaken van slecht slapen?
  • Uitleg over de architectuur en voorwaarden van gezond slapen.
  • Praktische en eenvoudig toepasbare tips en tricks voor een goede nachtrust.
  • Eigen winstpunten aangrijpen, welke aanpak past bij jou?
  • Praktische tips en slaapschema om direct mee aan de slag te gaan.

Voor medewerkers in ploegendienst

  • Inzicht in de gevolgen van ploegendienst op de slaap.
  • Tips specifiek voor ploegendienst medewerkers

HOE ZIET DE SLAAPTRAINING ER UIT?

  • De training is interactief en ervaringsgericht.
  • Theorie wisselen we af met oefeningen en het uitwisselen van ervaringen.

OVERIGE MOGELIJKHEDEN

MEER WETEN OVER DE TRAINING “SLAAP JE FIT”?

X